I mistr tesař se občas utne, a i mistr webař občas na něco zapomene. V tomto článku se mrkneme na to, jaké nejčastější prohřešky to jsou.

SSL certifikát

Není nic horšího, než když hned po kliknutí na vaši stránku blikne na návštěvníka hláška: NEZABEZPEČENO. Přitom poskytovatelé hostingů už SSL certifikáty nabízejí na pár kliknutí. Pokud je i váš web nezabezpečený, tak se určitě podívejte do nápovědy, kde najdete, jak během pár sekund tuto neřest přenastavit a nestrašit tak své návštěvníky vašich stránek. Některé certifikáty je možné získat zdarma.

SSL certifikáty pro webové stránky

Chybová stránka 404

Další “chybou” je chybějící chybová stránka 404, která má za úkol nahrazovat veškeré neexistující stránky webu. Takže pokud zákazník zadá stránku, která není k nalezení, automaticky ho přesměruje na stranu 404. Kreativitě se meze nekladou a tato stránka může vtipná, zajímavá nebo interaktivní. Vytvoření stojí pár kliků a efekt je maximální.

Chybová stránka 404 pro web - Medialy

Odkazy na e-mail a telefon

Znáte to, jste na mobilu a potřebujete rychle někam zavolat, ale neznáte číslo. Vrhnete se na internet, zadáte požadovanou stránku, najedete na kontakty a hle… Sice máte telefonní číslo, ale buďto ho musíte kopírovat nebo nedej bože někam opisovat. A přitom stačí tak málo. Pokud chcete vytvořit jednotlivé odkazy stačí zadat tyto jednoduché formule a zákazník se vám dovolá na jeden klik.

Telefonní číslo – “tel:+420723484210”

HTML odkaz: <a href=“tel:+420723484210″>723 484 210</a>

Ukázka: 723 484 210

E-mail – “mailto:dominik@medialy.cz”

HTML odkaz: <a href=“mailto:dominik@medialy.cz“>dominik@medialy.cz</a>

Ukázka: dominik@medialy.cz

Favicon

Maličkost, ale přece si ji člověk všimne. Favicon neboli ikona webu, kterou je možno vidět na horní liště prohlížeče. Pokud je web vytvořen na platformě WordPress, ale není změněn favicon, uvidíte vedle svého názvu webu logo WordPressu. Tak se mrkněte, jestli se váš web pyšní vlastním faviconem.

Favicon na webu

Sjednocení grafiky

Rádi byste potěšili náročné oko perfekcionisty nebo jen nechcete mít web ve stylu “Každý pes, jiná ves”? Zaměřte se na sjednocení grafických prvků a fontů (písma). Snažte se taky udržet styl tlačítek a ikon, barvy nebo velikost nadpisů a textů. V nejlepším případě by návštěvník měl potkávat dva až tři druhy písma. Jak písmo vybrat, si řekneme v jednom z dalších článků.

Tak co, kolik věcí splňuje váš web? Věřím, že pokud jste ho svěřili do správných rukou, tak se vás ani jeden bod netýkal a tímto smekám před tvůrcem, dal si opravdu záležet.

Více o tvorbě webů